سرویس قاشق و چنگال مناسب برای جهیزیه

قاشق ها و چنگال ها یکی از ضروری ترین وسایل آشپزخانه است. سرویس های قاشق و چنگال که دارای اجزای کامل سرو از همه نوع می باشد نیاز اولیه و ضروری هر خانه ای است. سرویس قاشق و چنگال عروس یکی از ضروری‌ترین بخش‌های هر جهیزیه است که معمولا خانواده‌ها زمان زیادی را صرف انتخاب و خرید سرویس قاشق و چنگال جهیزیه کرده و در آخر هم شاید سرویس نامناسب را خریداری می‌کنند. علت این موضوع هم واضح است، انتخاب بین صدها مدل مختلف سرویس قاشق و چنگال جهیزیه کار را سخت می‌کند. در این مطلب از  همه نکاتی را که باید هنگام خرید سرویس قاشق و چنگال جهیزیه رعایت کنید را بررسی کرده و به شما آموزش می‌دهیم.

انتخاب طرح سرویس قاشق و چنگال جهیزیه

قبل از خرید ست قاشق و چنگال برای جهیزیه خود، حتما استایل شخصی و طرح سرویس غذاخوری خود را تعیین کنید. سروس‌های دارای نقش‌های شلوغ و رنگ‌های مختلف حس کلاسیک و سنتی بودن این لوازم را به نمایش می‌گذارند، این در حالی است که ست‌هایی که با خطوط تمیز و ساده و معمولا تک رنگ طراحی شده‌اند حس مدرن بودن را به فرد استفاده کننده تلقین می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های سرویس قاشق و چنگال نوع طراحی دسته آن‌هاست. مدل‌های مختلفی برای دسته سرویس قاشق و چنگال در بازار وجود دارد، برخی مدل‌ها دارای دسته چوبی و برخی دیگر دسته سرامیکی دارند. البته مدل‌هایی هم هستند که دسته آن‌ها همان بدنه محصول بوده و روکش اضافی روی آن‌ها یافت نمی شود. این مدل‌ها معمولا پرفروش‌تر و جذاب‌تر هستند.

پیشنهاد ما این است که برای حفظ استایل سرویس قاشق و چنگال جهیزیه عروس در دراز مدت، از مدل‌های مدرن و بدون روکش دسته از جنس خاص استفاده کنید.

کاری که بیشتر خانم‌ها هنگام خرید سرویس قاشق و چنگال برای جهیزیه خود انجام می‌دهند این است که یک سرویس دم دستی و معمولا ارزان را برای استفاده روزمره تهیه کرده و یک سرویس هم برای مهمانی‌های رسمی. با این کار هم عمر سرویس رسمی شما افزایش پیدا می‌کند و هم دلهره آسیب و خراب شدن سرویس اصلی در استفاده روزمره از بین می‌رود.

داشتن یک سرویس ۶ نفره قاشق و چنگال ارزان و رنگی رنگی برای کودکان هم خالی از لطف نیست. با داشتن این سرویس در مهمانی‌هایی که کودکان وجود دارند، استرس شما کمتر می‌شود. این حرف را از من بشنوید و حتما این نوع سرویس را هم تهیه کنید!

نکته دیگری که هنگام خرید قاشق و چنگال برای جهیزیه باید در نظر بگیرید وزن و ضخامت محصول است. البته این موضوع بیشتر به سلیقه عروس خانم مربوط می‌شود، برخی از خانم‌ها سرویس‌های سنگین و ضخیم را می‌پسندند و برخی دیگری سرویس‌های سبک و نازک را. ذکر یک نکته در این قسمت ضروری است، آن هم این که سرویس‌هایی که خیلی نازک هستند ممکن است هنگام استفاده خم شده و یا حتی بشکنند.

 انتخاب طرح سرویس قاشق و چنگال جهیزیه

اهمیت انتخاب تعداد نفرات در سرویس قاشق و چنگال

یکی دیگر از موضوعات مهم هنگام انتخاب و خرید سرویس قاشق و چنگال جهیزیه، توجه به تعداد نفرات قابل استفاده و تعداد لوازم موجود در آن است. حتما سرویس که انتخاب می کنید باید حداقل ۱۲ نفره باشد.
سرویس‌های قاشق و چنگال موجود در بازار معمولا در تعداد مختلف از ۲۴ پارچه تا ۱۴۶ پارچه و حتی بیشتر عرضه می‌شوند. مسلما هر چه تعداد لوازم موجود در سرویس شما بیشتر باشد، هماهنگی بیشتری در سفره شما وجود خواهد داشت. در سرویس‌ها معمولا لوازم زیر یافت می‌شود:
قاشق غذا
چنگال غذا
قاشق مربا
قاشق چای
کفگیر
ملاقه
قاشق عسل
قاشق شربت
چنگال بزرگ سرو
انبر سالاد
انبر یخ
قاشق سوپ
قاشق سرو خورشت
چنگال میوه خوری
کارد میوه خوری

 خرید سرویس قاشق و چنگال جهیزیه

بهترین جنس قاشق چنگال چیست

اولین و مهم‌ترین نکته برای خرید سرویس قاشق چنگال جهیزیه، توجه به جنس آن است. معمولا قاشق و چنگال‌ها از جنس استیل هستند که برای جلوگیری از زنگ‌زدگی مقداری نیکل یا کروم و یا عناصری مانند تیتانیوم و وانادیوم را با آن ترکیب می‌کنند. استیل چون رنگ ثابت و مقاومت خوبی دارد بهترین فلز برای ساخت قاشق و چنگال است. با اضافه‌کردن کروم به استیل، برق و جلای قاشق و چنگال بیشتر می‌شود و از طرف دیگر وجود نیکل از زنگ‌زدن استیل جلوگیری می‌کند. با وجود این ترکیبات احتمال آسیب و خط و خش افتادن به قاشق و چنگال به هنگام شستشو با ماشین ظرفشویی هم کم می‌شود. با وجودی که استیل جنس مطلوب و همه کس پسندی است اما امروزه سرویس‌ قاشق چنگال جهیزیه عروس با جنس برنز، برنج، مس و فولاد ضد زنگ هم در بازار وجود دارند که باب سلیقه‌ی تعدادی از مردم است.

 

شاید بخواهید این مطلب را بخوانیدراهنمای خرید ظروف غذاخوری

 

نکاتی که باید در خرید سرویس قاشق چنگال جهزیه‌ عروس به آن دقت کنیم

هزینه : اول باید تعیین کنید که برای خرید سرویس قاشق و چنگال حاضرید چقدر هزینه کنید؟ بنابراین مقدار پولی که برای این منظور کنار گذاشته‌اید، رنج انتخاب شما را مشخص می‌کند.
برندهای مختلفی اعم از خارجی و ایرانی در بازار موجود است که شما می‌توانید با بررسی دقیق انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

تعداد : تعداد قاشق و چنگال‌های موردنیازتان را برآورد کنید، این کالا درست‌های ۶ نفره، ۱۲ نفره، ۱۸ و ۲۴ نفره در معرض فروش قرار می‌گیرد. 

جنس : جنس محکم و مقاوم انتخاب کنید، این ویژگی را می‌توانید از اعداد و ارقام روی بسته‌بندی سرویس تشخیص دهید که نشان‌دهنده‌ی آلیاژ ترکیبی از کروم و نیکل در استیل است.
کروم از خوردگی و زنگ‌زدگی استیل جلوگیری می‌کند و نیکل موجب جلا و درخشندگی بیشتر استیل می‌شود. علاوه بر این‌ها، استحکام موجب می‌شود هنگام شست‌وشو و قرار دادن در ماشین ظرف‌شویی، سرویس دچار خش و آسیب نشود.
یادمان باشد استیل ضدزنگ در صورت وجود نیکل در آن جذب آهن‌ربا نمی‌شود، اگر آهن‌ربا به آن چسبید، سرویس چندان مرغوب نیست.

وزن : عده‌ای طرفدار قاشق و چنگال با وزن سنگین هستند، عده‌ای هم سرویس سبک را ترجیح می‌دهند، به‌هرحال نازکی قاشق و چنگال نباید به‌گونه‌ای باشد که خم یا شکسته شود.
از محل‌های معتبر و با ضمانت‌نامه سرویس را تهیه نمایید چرا که ممکن جنس نامرغوب به شما فروخته شود و بعد از مدتی سیاه و کدر شود.
هریک از قطعات سرویس در جای خود قالب‌بندی شده‌اند، هنگام خرید دقت کرده و بااحتیاط عمل کنید که سرویس کسری نداشته باشد، یک سرویس کامل شامل انواع قاشق و چنگال، کارد و ابزار سرو غذا می‌باشد.
سرویس قاشق و چنگال کودک با طرح‌های فانتزی و جذاب، برای جلب‌توجه و ترغیب کودک به خوردن غذا در بازار موجود است.
جعبه نگهداری :سرویس قاشق و چنگال معمولاً به دو صورت چمدانی و سامسونتی با روکش جیر و چرم و هم‌چنین به شکل کنسولی که شبیه میز پایدار است، به بازار عرضه می‌شود.

نکات خرید سرویس قاشق و چنگال  عروس

جمع بندی :

شما برای خرید سرویس قاشق وچنگال عروس باید تمامی نکات گفته شده را در هنگام خرید رعایت فرمایید. زیرا مقدار هزینه و زمانی که برای خرید می گذارید ارزشمند است و بعدها دچار مشکل نشوید.